Πέμπτη 15 Αυγούστου 2013

Καθηγητές Πληροφορικής


ΠΡΙΝ από σχετικά λίγα χρόνια -αρχές της δεκαετίας του 1990- εντάχθηκε η Πληροφορική ως κλάδος στα Α.Ε.Ι.

Λίγο αργότερα δημιουργήθηκαν σχολές και στα Τ.Ε.Ι., των οποίων μάλιστα τα Τμήματα πολλαπλασιάστηκαν χωρίς κανένα αποχρώντα λόγο. Ηταν τότε οι καλές χρονιές που κάθε βουλευτής ήθελε στην περιοχή του ένα Τ.Ε.Ι.: για κοινωνικούς και κυρίως επικοινωνιακούς λόγους. Μπορούσε δε να ικανοποιήσει την τοπική «πελατεία» του και με ένα «παράρτημα» Τ.Ε.Ι., ώστε να ψηφίζεται αιωνίως.


ΕΤΣΙ, είχαμε μεγαλύτερη παραγωγή ποικίλων επιστημόνων Πληροφορικής από όσους χρειαζόμασταν. Ενώ, και από αυτούς όσοι αποφάσιζαν να εργασθούν στη Μ.Ε. ως καθηγητές, ανεξάρτητα από σπουδές (σε Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. μεταπτυχιακά ή διδακτορικά), διοριζόντουσαν (με ή χωρίς Α.Σ.Ε.Π.) για την πλήρωση των κενών θέσεων. Οι οποίες θέσεις, περιέργως, κατείχοντο από άλλους εκπ/κούς παλαιότερους και με άσχετες ειδικότητες!

Με τη μείωση σήμερα των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος σε ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., πολλοί καθηγητές Πληροφορικής «χαρακτηρίζονται» ως πλεονάζοντες!

ΣΗΜΕΡΑ, φτάσαμε σε ένα εντελώς παράλογο σημείο: να μετακινούνται (ή να κινδυνεύουν με απόλυση) καθηγητές με πτυχίο, μεταπτυχιακές σπουδές και Α.Σ.Ε.Π., τη στιγμή που υπάρχουν ακόμη στα σχολεία καθηγητές «Πληροφορικής» χωρίς πτυχίο Πληροφορικής, χωρίς να έχουν περάσει Α.Σ.Ε.Π.! Απλά, επειδή, οι τελευταίοι, έχουν κατοχυρώσει τις πιο καλές οργανικές θέσεις του κλάδου.

ΑΛΛΟ εξίσου παράλογο, είναι το να μην έχουν οι καθηγητές Πληροφορικής το δικαίωμα διδασκαλίας και άλλων παρεμφερών προς την ειδικότητά τους μαθημάτων! Για παράδειγμα, για ποιον λόγο είναι πιο σχετικοί άλλοι κλάδοι στο να διδάξουν μαθηματικά (ως 2η ανάθεση, τουλάχιστον στο Γυμνάσιο), τη στιγμή που το πτυχίο των καθηγητών Πληροφορικής περιέχει πλήθος μαθημάτων μαθηματικών;

ΚΑΙ, εδώ που τα λέμε, σήμερα δεν υπάρχει ανθρώπινη δραστηριότητα που να μην έχει υιοθετήσει  την ηλεκτρονική τεχνολογία. Τα πάντα στη σύγχρονη εποχή κινούνται μέσα από τις οθόνες των Η/Υ. Η συνεχής εκπαίδευση στις τεχνολογίες που εξελίσσονται με καταιγιστικό ρυθμό, είναι παραπάνω από απαραίτητη. Γιατί, λοιπόν, να μην έχει τη δυνατότητα κάθε μαθητής να αποκτά στο σχολείο τίτλους  Πιστοποίησης  των  γνώσεών  του; Κι  όμως  στα  2013 ένας μαθητής ΓΕ.Λ., με το πρόγραμμα Αρβανιτόπουλου, μπορεί σε όλο το Λύκειο να  μη διδαχθεί καθόλου μαθήματα Πληροφορικής!

Στ.Γ.Κ.

Δημοσιεύθηκε στα X.N.: 15-08-2013  (από Στ.Γ.Κ.)

Πηγή: http://www.stcloris.gr/?p=7767
—————————–
Υ.Γ. 24-8-13

Σήμερα διάβασα την καθόλα… κόσμια απάντηση των καθηγητών Χημείας (της Ένωσής τους) για την εκλογίκευση που προσπαθεί να κάνει το υπουργείο Παιδείας, μετά την «πατάτα» σχετικά με το μάθημα Πληροφορικής στα σχολεία, και δή στη Γ’ Λυκείου του ΓΕ.Λ. ([http://www.alfavita.gr/arthron/])
Εκτός του ότι είναι απαράδεκτη ως έκφραση ενός επιστημονικού σωματείου -μιλάει για «συντεχνιακά συμφέροντα» των καθηγητών Πληροφορικής, λες και το ίδιο δεν κάνει το… ίδιο!- είναι απογοητευτική διότι επιτίθεται σε κλάδο συναδέλφων τους!
Μα, αυτό θέλει και η κυβέρνηση: οι καθηγητές στη Μ.Ε. να αλληλοφαγωθούν…
Η Λογική και ο κοινός νους λένε πως τα δυο μαθήματα Χημεία ή Πληροφορική, θα πρέπει να εξετάζονται στις Πανελλήνιες εξετάσεις, ανάλογα με  το σε ποιά σχολή θέλει να μπεί ο υποψήφιος.
Όχι να μπαίνει ο μεν υποψήφιος για τις σχολές Πληροφορικής με… Χημεία,  ή το αντίστροφο.
Ψυχραιμία και κοινή λογική απαιτείται. Όχι αλληλοφάγωμα… (Στ.Γ.Κ.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου