Με αφορμή τα δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες μέρες στον ημερήσιο τύπο και αφορούν το νέο Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο θα θέλαμε να διαμαρτυρηθούμε για την προσπάθεια απαξίωσης του μαθήματος της Πληροφορικής και την εξαφάνισή του από τα Λύκεια.
Η διαφαινόμενη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τη θέση της Πληροφορικής στο Λύκεια, έρχεται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες περί «ψηφιακού σχολείου» και της αναγκαιότητας εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης μέσω των νέων τεχνολογιών. Ουσιαστικά καταργεί όλα αυτά για τα οποία τελευταία επενδύει μέσω του «Β΄ επιπέδου επιμόρφωσης».
Πέρα από κάθε λογική παρατηρείται μια περαιτέρω αλλά και δραστική μείωση των ωρών των μαθημάτων Πληροφορικής, τόσο στο Γενικό Λύκειο αλλά και στο Τεχνολογικό.
Πιο συγκεκριμένα :
• Η Πληροφορική δεν αναφέρεται πουθενά ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στο Γενικό Λύκειο (κάτι που μέχρι τώρα ίσχυε) και επίσης
• Καταργείται ο τομέας Πληροφορικής στο Τεχνολογικό Λύκειο.
Το μέλλον της ανθρωπότητας θα στηρίζεται στην Ψηφιακή Παιδεία την οποία τα νέα προγράμματα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας στερούν από τη μαθητιώσα νεολαία αφού κάποιος μαθητής Γενικού ή Τεχνικού Λυκείου μπορεί να αποφοιτήσει από το Λύκειο χωρίς καν να διδαχτεί μια ώρα Πληροφορικής . Ή ακόμη χειρότερα να διεκδικήσει μια θέση σε Θετικές Πανεπιστημιακές Σχολές χωρίς να έχει καμιά Πληροφοριακή παιδεία. Στερούμε από τα παιδιά μας το μέλλον τους αφού δεν θα τους παράσχουμε τα εφόδια εκείνα που θα χρειαστούν για να το κατακτήσουν.
Θεωρούμε ότι είναι ώρα πλέον η Πολιτεία να επενδύσει στην Πληροφοριακή Παιδεία με στόχο ένα σχολείο που οι μαθητές όχι μόνο δεν θα είναι ψηφιακά αναλφάβητοι αλλά και θα τους παρέχονται όλα τα απαραίτητα εφόδια, σε ένα ιδιαίτερα ανεπτυγμένο τεχνολογικά εργασιακό περιβάλλον.
Είναι πράγματι άδικη η αντιμετώπιση των μαθημάτων αλλά και των καθηγητών Πληροφορικής τα τελευταία χρόνια. Είναι άδικη γιατί μιλάμε για τους ανθρώπους, που είναι οι φορείς του καινούργιου και διαφορετικού στην τάξη. Τους εκπαιδευτικούς που έχουν σηκώσει το βάρος όλης της μηχανοργάνωσης και της ψηφιακής γραφειοκρατίας στα σχολεία αλλά και στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αλλά και στους ανθρώπους που διαθέτουν τη γνώση και την επιστημονική κατάρτιση που απαιτεί η εποχή μας και τα χρόνια που έρχονται. Μιλάμε για τους ανθρώπους που στηρίζουν την ψηφιακή εποχή που ζούμε και που είναι δίπλα σε κάθε συνάδελφο που θέλει την βοήθειά τους.
Πολύ περισσότερο όμως είναι άδικη η αντιμετώπιση αυτή για τους μαθητές των σχολείων, που θα πρέπει στην εποχή της Πληροφορίας και της Ψηφιοποίησης των πάντων, να παρακολουθούν ένα σχολείο που δεν θα τους παρέχει τη δυνατότητα για πρακτική εφαρμογή αυτών που μαθαίνουν, ένα σχολείο του Μαυροπίνακα και της Απομνημόνευσης, «ένα σχολείο από τα παλιά».
Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ)
Παράρτημα Θεσσαλίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου